esattila

Erre a helyre _én_ írok. Már amikor...

BOINC

CéeM

2010.10.07. 19:53 | esattila | komment

A hepening a honlap és egyebek.

Szegedi vagyok, Szegeden élek, Szegeden taposom a pedált.
Végigkerékpároztam szabályosan a Tisza L. úttestjén.
Végigkerékpároztam szabályosan a Szilléri úttestjén.
Végigkerékpároztam szabályosan a Budapesti krt. úttestjén.

Anno mindegyiken lenyomtam párszáz kilométert. Anno. Ma már szabályosan egyiket sem tehetem meg. Csak ha kérek rá külön rendőrségi útvonalengedélyt.


A hepening.

Pár éve olvastam, hogy megszervezik a városban a CM-et. Gugli a barátom, utánanéztem, találtam pár dolgot, elolvastam.
Kíváncsi voltam rám, elmentem. Nem tetszett. Nem tetszett, mert nehezen viselem a tömeget. Nem tetszett, mert tolni sem szeretem a kerékpárt nemhogy emelgetni. Nem tetszett, mert nekem túlontúl sok szükségtelen szabálytalansággal járt, hiába volt biztosítás, rendőri felvezetés, egyáltalán nem volt cél a szabályok betartása.
Aztán a rákövetkező évben ismét elmentem egyre. Nem láttam változást sem a szubjektív, sem az objektív körülményekben.
A fentiek miatt nem is mentem többre, a neten követtem az eseményeket. Az utolsó néhány CM meghirdetésekor viszont felfigyeltem arra, hogy hangsúlyt kapott a szabályos közlekedésre való törekvés. Természetes, hogy az ilyen alkalmakon már csak a létszám miatt sem lehet az összes szabályt betartani, de legalább már az igény a szabályok betartására, az megjelent. Nekem nem lehet nem észrevenni. Pozitív változás.


A honlap.

Hááát... Nem az én világom. Amennyit elolvastam belőle, az alapján:
A fanatikus és a fanatikushoz közel álló kerékpárosok oldala. És a fanatikus ellenző és a fanatikus ellenzőhöz közel állóaké. Nyitottnak mutatja magát, de a éppen fenti csoportok zárják be. A halvány ellenvéleményre is azonnal a teljes "tűzerővel" reagál. Ez nem szándékos, de a fanatizmus ezzel jár. ( Ez a megállapítás természetesen lehet téves is, de a tévedés jogát amúgy is fenntartom magamnak. )


Mint tömegbázis.

Szerintem nem. Mert az nem nevezhető tömegbázisnak, hogy évente kétszer az ország minden tájáról összejönnek a kerékpárosok, hogy demonstrálják mennyien vannak...

Cél vagy eszköz?
Nem tudom, de szerintem egyiknek sem jó. Eszköznek esetleg akkor lesz jó, ha a résztvevők hazamenve nem arra lesznek büszkék, hogy "ott voltam, és egy jó buli volt".
Eszköznek - és csak annak - akkor lesz jó, ha a résztvevők hazamenve arra lesznek büszkék, hogy nap mint nap szabályosan közlekednek. Nem kifogást keresve, hogy "járdára kényszerülök". Nem, semmi nem kényszeríti, hogy a járdán hajtson. Tolhatja is. ( De ezt majd egy másik posztban fogom részletesebben leírni. )

Címkék: cm kerékpár

süti beállítások módosítása