esattila

Erre a helyre _én_ írok. Már amikor...

BOINC

Dudor

2013.07.24. 08:04 | esattila | komment

   Van egy a homlokomon. Mert oda nőtt ki. Ott van már legalább egy féléve... Nem zavar, mert nem fáj, nem ugrál, nem mászkál, csak ott van. Bőrszínű, tehát olyan nagyon nem is feltűnő. Az elmúlt egy hónapban a közeli ismerőseim közül többen szóvá tették, hogy az a dudor nőtt, jó lenne ha megnézetném dokival. Elballagtam a fegyverkovács műhelyéhez ( bőr- és nemibeteg gondozó ) a neten talált rendelési időpont egyikében és ott szembesültem azzal, hogy a nyári rendelési idő szerint éppen később nyit. Próbáltam megjegyezni a rendelési időt,de rosszul sikerült, mert a következő alkalommal egy órával a nyitás előtt mentem, de nem volt hangulatom megvárni a nyitást, szóval otthagytam. Aztán amikor legközelebb a rendelési időben visszamentem, láttam, hogy sokan vannak ezért kérdeztem, hogy időpontot adnának-e. Azt mondták, hogy a nyári rendelési időben nincs időpontosdi, a zárás előtt legalább két órával jelenjek meg és várjak. Tegnap úgy gondoltam, hogy ennek eljött az ideje. Elmentem megebédelni - mert ki tudja mennyit kell várnom, bolyonganom és azt azért már mégse üres hassal kéne - és utána irány a fegyverkovács műhelye. Ott az adataim felvétele közben kérdezték, hogy tudok-e várni. Mivel ezt a játékszabályt már ismertem, ezért mondtam hogy igen. Felvették az adatokat és elirányítottak hátra, hogy majd szólítanak. Ott hátul aztán elolvastam, hogy a "Betegek behívása nem érkezési sorrendben történik...", gondoltam hurrá, csókosok előnyben. Hát nem kellett két órát várnom - csak majdnem -, amikor szólítottak. Bent a csinos doktornő megnyomogatta, körbenyomogatta a szegény dudort, majd mondta, hogy ennek kivágás lesz a sorsa mert jóindulatú ugyan, de ... És hogy a bőrklinika csak fizetősen tudja elvállalni, mert sok az eltávolítandó rosszindulatú daganatos betegük. Nem akartam megkérdezni hogy ha fizetek, akkor miért lesz kevesebb betegük, helyette inkább beleolvastam a közben kezembe nyomott papírba. Szóltam is, hogy elnézést, édesanyám nevét elírták... Kijavították és egy beutaló megírása közben mondták, hogy ezzel a beutalóval menjek el a Hősök kapujánál lévő sebészetre. Megkérdeztem, hogy utána vissza kell-e az eredménnyel jönni ide és szó szerint azt mondták:"Ide? Nem." Aztán megkérdeztem, hogy a Hősök kapujánál hol van sebészet, mert nem tudtam róla, hogy lenne. Akkor mondták, hogy az SZTK-ban. Ja..., mondtam, így már értem, és megkérdeztem, hogy ott hogy van a rendelési idő. Azt mondták, hogy még oda fogok érni. Oda is értem, kerestem a felsorolt részlegek között a sebészetet, de nem találtam. Megyek befelé a "Betegirányítás"hoz, amikor meglátom kiírva, hogy "Sebészet." Nézem a rendelési időt, összevetem a telón olvashatóval, és látom, hogy még benne vagyok. Odaértem a betegirányításhoz, adom a beutalót, a hölgy elolvassa és mondja, hogy "nincs sebészet, mert csak egy sebész van és az is szabadságon van a héten, szóval menjek át a Pécsi utcába az I-es belklinikán lévő sebészetre. Kérdezem, hogy hol van a melyik az a Pécsi utca, mert így hirtelen nem ugrik be... Mondja, hogy a klinikakertben. Mondom oké, így már világos, itt van az is nem messze. Átballagok, megkeresem a klinikakertben lévő térképen az I-es belklinikát, majd a klinikakertben az I-es belklinikát. Az belklinika információjánál előadom, hogy a sebészetet keresem, mondták, hogy a lépcsőn le, majd kétszer jobbra és ott a folyosó végén... Meglett. Vártam, kijött egy hölgy, köszöntem, szétnézett, és mielőtt vissza tudott volna menni kezébe nyomtam a beutalót. Hát, erősen látszott rajta, hogy nem fog örömében cigánykereket vetni... Vártam és mintegy negyedóra múlva szólítottak is. A doki elolvasta a papírokat, megnézegette a dudort, majd mondta, hogy menjek vissza a bőrklinikára. Közöltem, hogy azért előtte vagyok, mert a bőrgyógyászatról azért küldtek a sebészetre, mert el vannak műtéttel havazva, az SZTK-ból meg ide, mert éppen nincs sebész. Erre mondja, hogy nekik márpedig nincs kis műtőjük, szóval nem itt lesz a trancsírozás. Volt valami halvány sejtésem arra, hogy a dudortól való búcsút valahogy úgy kellene, hogy bemegyek, hókon nyomnak, előkapják a csákányt, kicsákányozzák a homlokomból a dudort, majd felpofoznak és mehetek Isten hírével. Kérdeztem is a dokit, hogy akkor hol és hogyan lesz ez, és azt mondta, hogy a plasztikai sebészeten és bemegyek, helyi érzéstelenítés, metszés, majd mehetek Isten hírével és közben megírta a beutalót a II-es belklinikán lévő Plasztikai sebészetre. Kérdeztem annak rendelési idejét és a hölgy, akinek a papírt odaadtam mondta, hogy ott úri népek vannak, ilyenkor már nincs ott senki, nem tudja. Közben elkészült a beutaló, és én meg elindultam átfele a II-es belklinikára. Ott előadom az "Információ"nál, hogy a plasztikai sebészetet keresem. Gondba került az úr, mert a plasztikai sebészeten már tényleg nem volt senki, a rendelési időt meg valamiért nem akarta elárulni, inkább pár perces telefonálás után elküldött a Bőrklinika betegfelvételiztető hölgyéhez. Ott ismét előadtam, hogy a plasztikai sebészet rendelési ideje miatt jöttem, a hölgy végigolvasta a papírokat és értetlenségét fejezte ki, hogy hogyan kerültem oda, amikor az az orvosnő aki megvizsgált engem a fegyverkovács műhelyében, az szokott a Bőrklinikán is dolgozni. Az értetlenkedő hölgyet felvilágosítottam az általam eddig bejárt fegyverkovács, SZTK, sebészet útvonalról és az okokról. Azt mondta, hogy ma már nem tud tenni semmit, de talán jöjjek vissza holnap. Kérdeztem, hogy a plasztikai sebészet rendelési ideje hogyan van, de nem árulta el, mondta, hogy valamikor délelőtt, aztán majd felmegyek mintha a Bőrklinikára jöttem volna és majd lehívnak orvost a plasztikai sebészetről. Kérdeztem, hogy ebben az esetben időpontot adna-e, hogy ne kelljen mégegyszer végigvárni a bőrgyógyászati sort a plasztika miatt, de nem adott időpontot, hanem ragaszkodott ragaszkodott ahhoz, hogy menjek be és majd el lesz intézve.

Mivel 11:10-kor indultam ebédelni és ezt végigjárva 14:53-kor értem haza, amiből a legtöbbet a bőrgyógyászati sor végigvárásával töltöttem, valamit ki fogok találni, mert egyáltalán nincs kedvem még egyszer - ráadásul most garantáltan feleslegesen - végigvárni a bőrgyógyászati sort.

Címkék: dudor fegyverkovács Egészségügy SZTK Sebészet Plasztikai sebészet I-es Belklinika II-es Belklinika Klinikakert Bőrklinika

süti beállítások módosítása